Autoritate tutelară şi protecţia copilului
Beneficiile pentru susţinerea copilului şi a familiei au în vedere naşterea, educaţia şi întreţinerea copiilor:
-
- Alocaţia de stat pentru copii;
- Alocaţia de plasament;
- Indemnizaţia pentru creşterea copilului;
- Stimulentul de inserţie.
Cerere pentru acordarea alocației de stat pentru copii (pdf)
Declarație alocație de stat pentru copii născuți în UE (docx)
Declarație în fața Secretar General U.A.T. Măcin (docx)
Notificare delegare autoritate (docx)
Cerere acordare stimulent inserție (pdf)
Cerere efectuare anchetă socială (pdf)
Cerere acordare indemnizație creștere copil / stimulent de inserție (pdf)
Cerere modificare / repunere în plată / schimbare modalitate de plată către AJPIS Tulcea (pdf)
Cerere modificări acordare beneficii sociale (pdf)
Adeverință angajator (pdf)
Declarație privind prelucrarea datelor cu caracter personal (docx)
Toate documentele completate online se trimit la adresa de email dasmacin@yahoo.com
Documente necesare privind întocmirea dosarelor pentru obținerea următoarelor beneficii sociale:
Alocație de stat pentru copii
Acte necesare întocmire dosar pentru acordare alocație de stat pentru copii:
- Cerere tip pentru acordare alocație de stat pentru copii
- Certificat naștere copil*
- Carte identitate părinți*
- Extras de cont
Cerere pentru acordarea alocației de stat pentru copii (pdf)
Declarație alocație de stat pentru copii născuți în UE (docx)
Declarație în fața Secretar General U.A.T. Măcin (docx)
Notificare delegare autoritate (docx)
* fotocopia se realizează la sediul Direcției de Asistență Socială Măcin
Stimulent de inserție
Acte necesare întocmire dosar pentru acordare stimulent de inserție
- Cerere tip acordare stimulent de inserție
- Cerere către A.J.P.S. Tulcea
- Cerere de reluare activitate, înregistrată și aprobată de angajator
- Decizie de reluare activitate
- Adeverință soț că nu beneficiază de stimulentul de inserție
- Certificat naștere copil*
- Carte identitate părinți*
- Extras de cont
Cerere acordare stimulent inserție (pdf)
Cerere tip către AJPIS Tulcea (pdf)
* fotocopia se realizează la sediul Direcției de Asistență Socială Măcin
Indemnizație pentru creșterea copilului
Acte necesare întocmirii dosarului pentru acordare indemnizație pentru creșterea copilului
- Cerere tip acordare indemnizație pentru creștere copil
- Cerere efectuare anchetă socială
- Cerere de suspendare contract de muncă, înregistrată și aprobată de angajator
- Decizie de suspendare contract de muncă
- Adeverință tip, cu veniturile nete realizate în ultimele 24 luni anterioare nașterii copilului (eliberată de angajator)
- Adeverință de salariat / elev / student / șomer / pensionar – (după caz)
- Adeverință eliberată de plătitorul indemnizației de maternitate – angajator, sau după caz C.A.S., sau A.J.O.F.M./A.L.O.F.M. Măcin
- Documente justificative, dacă celălalt părinte a lucrat în ultimele 12 luni, anterior datei de naștere a copilului și dacă a solicitat indemnizație pentru creșterea copilului, sau stimulent de inserție
- Extras de cont
- Certificat naștere copil*
- Carte identitate părinți*
- Certificat naștere copil*
- Ancheta socială – de la primăria/SPAS/DAS de domiciliu (după caz)
Cerere tip acordare indemnizație pentru creștere copil (pdf)
Cerere efectuare anchetă socială (pdf)
* fotocopia se realizează la sediul Direcției de Asistență Socială Măcin
Încadrare în grad de handicap minor
Acte necesare întocmire dosar pentru încadrare în grad de handicap minor
- Certificat medical – în original, eliberat de medicul specialist din cadrul Spitalului Județean de Urgență Tulcea (certificatul medical se obține în baza Referatului medical, sau a Scrisorii medicale eliberate de medicul specialist de la biroul Registratură), sau din cadrul centrelor medicale acreditate (spitale, sau ambulatorii de specialitate);
- Fișa medicală sintetică – în original (formular nou, conform noii legislații), completată de medicul de familie;
- Fișa de evaluare psihologică – pentru toate cazurile noi și pentru cazurile NPI, HIV/SIDA, boală canceroasă (în original);
- Fișa psihopedagogică – în original (pentru copii care urmează o formă de învățământ);
- Acte medicale * (scrisori medicale, ieșiri din spital, analize medicale, etc.) – toate în original;
- Anchetă socială și Fișa cu factorii de mediu – anexă la ancheta socială în original – de la primăria de domiciliu, sau SPAS/DAS;
- Plan de servicii – în original (numai în situații de risc);
- Certificat de naștere pentru copilul în cauză *;
- Carte de identitate copilul care a împlinit 14 an*;
- Carte de identitate părinți *;
- Certificat de căsătorie *;
- Certificat de expertiză și orientare școlară *;
- Alte acte: Certificat deces, Sentință de divorț (unde este cazul), Sentință civilă pentru delegare temporară reprezentare minor (pentru părinții plecați la muncă în străinătate) *;
- Hotărâre de plasament pentru minor familie extinsă/Asistent maternal profesionist – dacă este cazul*.
Notă: Pentru copiii nedeplasabili, evaluarea complexă se va face la domiciliul copilului, după depunerea dosarului complet de către reprezentatul legal al acestuia
* toate fotocopiile necesare întocmirii dosarului, se vor realiza la sediul Direcției de Asistență Socială Măcin